niedziela, 15 kwietnia 2007

Pearls Before Swine.






W ramach przygotowywania prezentacji "Paski komiksowe w amerykańskich gazetach" na kurs z mass mediów trafiłam na Pearls Before Swine. Przypadł mi do gustu najbardziej ze wszystkich, które znalazłam podczas zabawy w poszukiwacza.



Autor, Stephan Pastis, był kiedyś prawnikiem i pomieszkiwał gdzieś w Kaliforni. Nagle, w pewnym momencie swojego życia doszedł do wniosku, że rysowanie komiksów to to, co Tygrysy lubią najbardziej. I tak w 1997 roku powstało PBS. Przez pierwsze dwa lata paski ukazywały się w Internecie, później zaczął je drukować The Washington Post. Obecnie komiks przedrukowuje circa 400 gazet.
Głównymi bohaterami są Pig i Rat, którzy mieszkają razem i dzielą wszystkie dole i niedole z tym związane. Aha - Rat jest tym przemądrzałym, Pig jest tym naiwnym. Do paczki należą jeszcze Goat i Zebra, jest też głupi sąsiad Croc z żoną jak Peggy z Bundych i dziwnymi dzieciakami. Interesujące, że komiks uznawany jest za kontrowersyjny - z powodu tematyki, jaką porusza autor (polityka, samobójstwa, choroby psychiczne, etc.).

Kontrowersyjny czy nie, PBS jest przesympatyczny i często ironiczny. Potrafi też żartować sam z siebie. Uwielbiam komiksy tego typu i z całego serca polecić mogę śledzenie go na bieżąco tu.

2 komentarze:

glootech pisze...

Moim zdaniem sinfest rządzi zdecydowanie. Pearls before swine często bywają przegadane, a to jest coś czego najbardziej nie lubię w paskach komiksowych.

Anonimowy pisze...

To mój ulubiony komiks. Trafiłam na niego kiedyś... ktoś mi podeslal przetłumaczone paski, o rybkach. Piękne.