poniedziałek, 2 kwietnia 2007

Tramwajem, autobusem, metrem.

W grudniu zeszłego roku rozdano nagrody w konkursie Galerii Plakatu AMS "Zostaw samochód, daj odetchnąć miastu". Zwycięskie plakaty pojawiły się na mieście w City Lightach. O wszsytkim, przyznam się, nie miałam pojęcia, dopóki nie spotkałam na ul. Foksal jednej z wyróżnionych prac:

Wróciwszy do domu, zaczęłam grzebać w googlach i w końcu się dogrzebałam. Interesujące są komentarze pod artykułem - jeśli im wierzyć, to okazuje się niestety, że półświatek sztuki skupiony wokół ASP również nie jest pozbawiony układów i układzików. Życie.

Intrygujące jest więc porównanie pracy, która zajęła miejsce pierwsze (Rayski), oraz pracy, którą (nie tylko ja) uważam za niewątpliwie najlepszą (Jońca):

(Łukasz Rayski vs. Paweł Jońca)


Pozostawiając jednak wyniki na boku, sama tematyka konkursu, oraz fakt, że prace zachęcające do korzystania z komunikacji miejskiej mają szansę dotrzeć do całej społeczności stolicy, jest bardzo pokrzepiający. No i środek przekazu jest całkiem sensowny - pamiętam niedawne reklamy systemu park&ride... w tramwajach.

Brak komentarzy: